Friday, 25 November 2011

setiap org ada jodoh sendiri :)

pernah tak korang terfikir dgn jodoh korang ? selalu je org ckp jorg yg baik akan mendapat jodoh yg baik . the problem is sekarang ,aku tak rasa aku ni baik sangat atau jahat sangat . Depends . bergantung pada cara layanan . korang sokong aku ? thums up dude ! hmm , aku perempuan . mestilahh ada perasaan ingin 'DI CINTAI DAN MENCINTAI ' tapiiiiii , aku tak pernah jumpa org yg minat aku selama aku hidup ! Aku tak tipu korang okayy . aku memang tak pernah kapel . Kenapa bila org tanya ..


Conversation :
A : berapa kali dah kapel ?
me : LOL ! tak pernahh lah :)
A : tipu ahh . takan tak pernah walau sekali
me : series. Memang tak pernah
A : muka mcm pernah je ,ke tipu ?
me : buat apa nak tipu kalau memang tak pernah :D
A : terlampau memilih ? is that the reason ?
me : bukan terlampau memilih ,hakikatnyaa memang tak pernah jumpa org yg minat kita
A : takan tak pernah ?
me : *okay im bored talking bout this ,jom tukar topic *


Kebiasaan aku memang cepat bosan bila ckp pasal kapel . IDontKnowWhy . Asal ? pelik sgt ke kalau nowdays someone tak pernah kapel ? Aku rasa takk okayy sbb aku rasa org yg tak pernah kapel seumur hidup dia adalah seorang yg ohsem . *tak maksud pape, korang jgn terasa dohh , kita watlek ahh . kay jgn marah
Tapi nak kata ohsem tak sgt lah ,sbb perasaan iri hati tu tebal dalam diri . sentiasa rasa sedih bila tgk boyprengg girlprengg walling syg syg . Including me okayy . memang ah jeles tapi nak buat cane enn


About 10.45 pm 25 nov 11
aku chat dgn sorang budak ni , okayy ,new friend . ckp ckp ckp tersampai kat topic ni . Aku tak tahu kenapaa enn ,mendalam gila maksud ni 'SETIAP ORANG ADA JODOH SENDIRI' ce korang renung kejapp , tak ada ke perasaan nak tahu siapa bakal suami / isteri kita ? Lawa ke tidak ? hensem ke tidak ? mcm mana budi pekerti nyaa. kan ? yg paling penting mcm mana kita jatuh cinta dgn dia . Itu most important . Aku jamin ,siapa yg tgh kapel skrg ada yg rasa tak mungkin pakwe dia skrg akan jadi suami yg akan pimpin dia sampai ke hujung dunia ,kan ? 
Suami ? lelaki yang akan bentuk akhlak kita bila bergelar isteri ,lelaki yg akan menggalas tanggujawab menjaga kita selepas ibu bapa kita . lelaki yang akan membelai kita dgn rasa kasih dgn cinta dia yg tulus. Tak ke korang rasa masa tu hidup kita mcm bidadari yg di titip kan kasih sayang ? Indah nya hidup kita hanya tuhan yg tahu . setiap hari dilalui dgn insan yg kita ingin sehidup semati . ya Allah ,indah kan ?


mcm korang ,aku pun nak jugak tahu masa depan aku ,kehidupan aku dgn org yg aku cinta. Tapi kita cuma manusia biasa hanya mampu berdoa supaya dikurnia kan jodoh yg baik baik . tuhan dah tentu kan segalanyaa :)
wallahualam . 


#Assalamulaikum readers ;')