Saturday, 27 April 2013

kasih ibu membawa ke syurga , kasih ayah sepanjang masa :)

Assalamualaikum..
lama dah watif tak bukak blog. Dah berbulan rasanya.. hmm . rinduu nak menaip panjang-2 :) 
Jom ! terus pergi kat tajuk entri kali ni. hmm kasih mak dgn abah. Watif rasa kan semakin watif besar watif cuba faham kehidupan. Mak dgn abah dah tunjuk lama dah tapi watif tak pernah perasan. Susah nya seorang ayah bekerja mencari sesuap nasi utk keluarga. Susah nya seorang ibu menjaga anak yang pelbagai kerenah nya. Watif fikir bila watif besar boleh ke watif hidup mcm mak dgn abah jaga sekarang ? dunia hari ni semua nya mengenai duit. Semuanya duit duit duit. kalau lah duit tu boleh petik mcm petik daun dkt pokok mungkin semua org tak susah tapii pokok pulak yg tak boleh hidup tenang. haha. Watif cuba nak ajar adik lelaki watif supaya faham yang tak semua benda atas dunia ni kita boleh dapat dgn hanya menyebut. Hidup ni bukan semua nya senang bukan semuanya sekadar petik dijari dan sebut dimulut. kalau mcm tu satu pun tak jadi kann.  Watif mudah sangat kesian kat org . Watif tak boleh tgk mak susah hati watif cepat nak menangis. tapi malu nak tunjuk. nangis sorang jee. Watif belajar hargai duit hargai semua yg mak dgn abah bg . duit , kasih sayang semuanya. Watif duduk asrama , jauh pada mak dgn abah. Kadang terfikir apa mak tgh buat, apa abah tgh buat.. tengah susah ke tengah senang ke ? watif tak mampu nak ganti duit yg mak dgn abah dah labur kan pada watif. mungkin dah lebih dari jutaan ringgit. satu je watif mampu bagi.. kejayaan si anak yang kekal abadi .. in shaa Allah. watif nak pergi dah. nak tutup entri dah ni. renungkanlah :) 
Assalamualaikum - Awatif Aziz :)

Thursday, 14 June 2012

tak sesempurna yang kau mahu :')

Buat sementara aku diam , entah lah aku pun tak tahu nak mula atau tak . Aku sayang kau ,tapi .. peluang yang kau bagi aku rasa tak cukup sebab aku bukan sesempurna tu nak buat pelunag tu perfect . Dulu kita bukan mcm ni . Kita rapat , mana-2 sama-2.. macam belangkas . Tapi sekarang ? setiap perkataan yang keluar dari mulut aku ,dari mulut kau semuanya jadi bahan gaduh . Aku dah bosan jadi org bisu dpn kau . Org yang tak ada suara nak dibalas bila seseorang ckp dgn dia . Sampai bila nak macam ni ? aku pndg kau, kau pandang aku senyum tak , bercakap lagi lah tak . Mcm org bodoh je bila dpn kau . Aku ni mcm tak kenal kau . Bila kau join time kita org borak ramai-2 aku nak sgt join sekali gelak .. tapi aku tak boleh aku rasa mcm aku tak layak ckp dgn kau . Aku tak pernah jadi yang terbaik waktu aku jadi kawan kau . Kau tahu tak , aku tak tahu pun aku kena balik harini sebab ada appointment sgn doktor . Aku tahu-2 je cikgu ckp kat aku ayah aku telefon emergency nak ambik aku ptg tadi . Aku dah janji ,balik sekolah aku nak cerita kat kau yg aku kena balik . Aku nak mintak maaf kalau aku buat salah kat kau . Tapi lepas rehat , aku pergi toilet aku tgk kawan-2 yang lain ada kat situ , diorang tanya aku 'weh kau balik ke doe ? asal tak ckp ? aku tak bagitahu kat dia dah . dia mcm terkejut je sebab kau tak bagitahu dia kau nak balik ?' aku terkejut gila yang budak-2 ni dah pergi cerita kat kau yang aku balik . Dah lah kita tgh tak berapa nak baik sekarang ni . Aku dah start fikir mcm-2. Mesti kau ingat aku memang niat tanak ckp kat kau kan ? ya Allah , aku beria nak bali sekolah awal sebab nak cerita kat kau pasal aku balik ni . Aku nak sgt jumpa kau sebelum aku balik . Waktu kelas amali , aku dah duduk tak senang . Mcm mana kalau kau fikir benda yang aku ckp sekarang ni . Aku ckp kat cikgu aku nak balik awal lepas siap amali . Aku nak kemas beg nak jumpa kau then mintak maaf sebab lambat ckp kat kau . Aku pun baru tahu mengejut . Aku bukan tanak cari kau kat sekolah tadi tapi masa tak sempat . Loceng dah bunyi .. Waktu sekolah dah tamat tapi amali aku tak siap lagi . Aku buat jugak sampai siap . Pukul 4.45 ptg aku siap buat amali , Aku berlari kemas beg sebab aku takut mak aku dah dtg jemput aku . Aku tak kemas beg lagi .. nanti tak sempat jumpa kau . Aku nak salam kau ,cium kau . Aku rindu nak ckp dgn kau . Balik je dari sekolah aku berlari cari kau kat surau tapi kau tak ada .. Aku cari kat toilet pun kau tak ada .. Hampa gila rasa . masa tu aku tak terfikir langsung nak cari kau kat dewan makan sebab mcm2 benda aku fikir . Jadi aku decide tunggu kau kat dorm . Lama sgt aku tunggu . Hari dah pukul 5 lebih. Aku rasa aku tak jumpa kau dah , mak aku dah sampai ... Aku bangun je nak pakai tudung , kau masuk .. Aku happy sgt , aku nak panggil kau tiba-2 budak2 ni mengajing aku ckp nak balik . aku senyum jee . aku pandang kau .. kau tak senyum langsung dkt aku . Tiba-2 kau tnya aku 'asal nak balik ? ada appoiment ke ? ' kau tahu aku hapy sgt kau nak jugak ckp rupanya .. aku seyum then angguk . lepas tu kau pergi dkt loker kau , aku baru nak follow belakang kau nak ckp dgn kau. Bila kau duduk je dpn loker kau , kau ckp 'lainkali nak balik ckp lah awal-2' aku yang baru nak dtg dkt kau berhenti kejap . Nada suara kau ? kau marah aku sebab tak ckp kat kau kan ? kalau aku tak kuat , lama dah rasanya aku nangis kat situ . Aku tunggu kau dlm bilik tu nak dekat sejam dgn harapan dpt ckp baik-2 dgn kau , ni yang kau bagi kat aku ? aku diamm . kau ambik baju kotor kau leatak dlm baldi , kau terus keluar . kau tak toleh belakang pun tgk aku ? tuhan je tahu terasanya aku kau buat mcm tu . Aku kuat kan hati . Waktu kau nak ambik pencuci baju kat rak kasut aku tunggu kau ,aku nak salam kau , kau terus pergi mcm tu je tak pun pndg aku ckp dgn aku . aku terus angkat beg , aku letak selipar dkt rak , air mata aku menitis . Ni ke pengakhiran yang kau bagi ? ni ke yang aku hajat sebelum aku balik sekolah tadi ? ni ke yang tuhan duga aku ? besar sgt ke silap aku ni sampai kau tak mampu nak toleh belakang pndg aku lagi ? aku diamm . waktu aku jalan tu , akma nampak aku mata aku bergenang . Dia ckp 'watif , aku mintak maaf . Sebab aku mengajing kau tadi dia ckp mcm tu kat kau ' 'takpe akma , kau tak salah pun . Salah aku sebab tak ckp dkt dia aku nak balik . jgn risau aku okey je '  Aku pesan dkt ana , suruh dia ckp kat kau , aku beribu-2 kali mintak maaf . Aku bukan sengaja tak bagitahu kau. Aku mintak maaf selama aku kawan dgn kau aku tak pernah jadi yang terbaik untuk kau .. sebab benda mcm ni punya kecik , kau dah tak pandang aku .. ckap dgn aku . Mungkin ni dugaan aku dalam berkawan tapi aku akan ingat . Nak berkawan memang senang tapi nak menjaga hati dan perasaan kawan ,susah sgt . Maafkan aku sebab tak pernah faham kau .