Saturday, 27 April 2013

kasih ibu membawa ke syurga , kasih ayah sepanjang masa :)

Assalamualaikum..
lama dah watif tak bukak blog. Dah berbulan rasanya.. hmm . rinduu nak menaip panjang-2 :) 
Jom ! terus pergi kat tajuk entri kali ni. hmm kasih mak dgn abah. Watif rasa kan semakin watif besar watif cuba faham kehidupan. Mak dgn abah dah tunjuk lama dah tapi watif tak pernah perasan. Susah nya seorang ayah bekerja mencari sesuap nasi utk keluarga. Susah nya seorang ibu menjaga anak yang pelbagai kerenah nya. Watif fikir bila watif besar boleh ke watif hidup mcm mak dgn abah jaga sekarang ? dunia hari ni semua nya mengenai duit. Semuanya duit duit duit. kalau lah duit tu boleh petik mcm petik daun dkt pokok mungkin semua org tak susah tapii pokok pulak yg tak boleh hidup tenang. haha. Watif cuba nak ajar adik lelaki watif supaya faham yang tak semua benda atas dunia ni kita boleh dapat dgn hanya menyebut. Hidup ni bukan semua nya senang bukan semuanya sekadar petik dijari dan sebut dimulut. kalau mcm tu satu pun tak jadi kann.  Watif mudah sangat kesian kat org . Watif tak boleh tgk mak susah hati watif cepat nak menangis. tapi malu nak tunjuk. nangis sorang jee. Watif belajar hargai duit hargai semua yg mak dgn abah bg . duit , kasih sayang semuanya. Watif duduk asrama , jauh pada mak dgn abah. Kadang terfikir apa mak tgh buat, apa abah tgh buat.. tengah susah ke tengah senang ke ? watif tak mampu nak ganti duit yg mak dgn abah dah labur kan pada watif. mungkin dah lebih dari jutaan ringgit. satu je watif mampu bagi.. kejayaan si anak yang kekal abadi .. in shaa Allah. watif nak pergi dah. nak tutup entri dah ni. renungkanlah :) 
Assalamualaikum - Awatif Aziz :)